आज महाशिवरात्रिपर्व, महिमासहित हेर्नुहोस्, आजको दिन, २०७७ फागुन २७ गते - ज्याेतिषाचार्य:

ज्याेतिषाचार्य:

For Astrological and religious knowledge

Breaking

Muhurta chintamani

Muhurta chintamani
about muhurta chintamani

Mar 10, 2021

आज महाशिवरात्रिपर्व, महिमासहित हेर्नुहोस्, आजको दिन, २०७७ फागुन २७ गते



 श्रीगणेशाय नमः ।। आज विक्रम संवत् २०७७ साल, फागुन महिनाको २७ गते तदनुसार ईशवीय सन् २०२१ अन्तर्गत मार्च महिनाको ११ तारिख, बिहीवार हो । सृष्टिदेखि हालसम्म १,९५,५८,८५१२१ वर्ष व्यतीत भइसकेका छन् । कलिकालको ५१२१औँ वर्षअन्तर्गत श्री शालिवाहनीय शाके १९४२, तथा नेपाल संवत् ११४१ अन्तर्गत प्रमादी नामको संवत्सर चलिरहेको छ ।

 सूर्य उत्तरायणमा छन् । शिशिर ऋतुअन्तर्गत फागुन कृष्णपक्षको त्रयोदशी तिथि दिवा २।५२  बजेसम्म रहनेछ । यो महिनाका देवता गोविन्द र मासदेवी धात्री हुन् । सूर्य कुम्भ राशिमा र बृहस्पति मकर राशिमा रहेका छन् । धनिष्ठा नक्षत्र राति १०।१  बजेसम्म रहनेछन् । यसैगरी आज सिद्धि योग शकुनि करण रहेका छन् । आज सूर्योदय बिहान ६।२० मा छ भने सूर्यास्त बेलुका ६।९ बजे हुनेछ । चन्द्रमा आज मकर राशिमा रहेका छन् ।  

आज महाशिवरात्रिपर्व परेको छ ।  महाशिवरात्रि अर्थात्  फाल्गुन कृष्णचतुर्दशी साक्षात्  शिवजी निराकारबाट साकार रूपमा प्रकट भएको दिन हो । शंकर भगवान विशालकाय अग्निलिङ्मा प्रकट हुनुभएको दिनका रूपमा महाशिवरात्रि पर्व हर्षोल्लासपूर्वक मनाइन्छ । भगवदुत्पत्तिसँगै यो सृष्टिको पनि आरम्भ भएको हो । माघमासस्य शेषे या प्रथमे फाल्गुनस्य च । कृष्णा चतुर्दशी सा तु शिवरात्रिः प्रकीर्तिता ।। (कालमाधवीयस्कन्ध, नागरखण्डम्) अर्थात्  फाल्गुनकृष्ण चतुर्दशीलाई शिवरात्रि भनिन्छ । जुन शिवउपासनाका निम्ति उत्तम दिन हो । महाशिवरात्रिपर्व रात्रिव्यापिनी हुन्छ  । जुन रातले चतुर्दशीलाई धेरै छोएको हुन्छ सोही दिन महाशिवरात्रि पर्व मनाउने गरिन्छ । 

 भगवान्  शंकरका विभिन्न ज्योतिर्लिङ्ग पनि यही फाल्गुन कृष्ण चतुर्दशीमा प्रकट भएका हुन् । पछि आएर समुद्र मन्थनबाट प्राप्त विषलाई पनि राक्षत् नीलकण्ठ भगवानले यही दिन आफ्नो कण्ठप्रदेशमा राख्नुभएको कथा पुराणमा वर्णन पाइन्छ ।

 यसैगरी भगवान शिव र पार्वतीजीको शुवविवाह पनि यही समयमा भएका कथा प्रसङ्ग पनि पाइन्छन् । विशेषतः यो शिवशक्तिको साकार स्वरूप प्रकट भएको पुण्य समय हो । शिवरात्रिमा भगवान शंकरको उपासना गर्नाले अभीष्ट फल प्राप्त गर्नेकुरा शास्त्रमा  वर्णन पाइन्छ । रावणले भगवान् शिवलाई खुशी पार्न महाशिवरात्रिको व्रत धारण गरी आफ्नो अभीष्ट सिद्धि गरेका थिए । यसैगरी भगवान श्रीरामले पनि रामेश्वर शिवलिङ्गको उपासना गरी युद्धमा विजय हासिल गरेका दिव्य कथाप्रसङ्ग रामायणमा पाइन्छ ।

शिवरात्रिको पूजा मध्यरात्रिमा गर्नु शुभ मानिएको छ । रात्रिमा शिवजी प्रशन्न हुने भएकाले रात्रिको प्रत्येक प्रहरमा शिवजीको पूजा आराधना गर्नाले आशुतोष भगवान् प्रशन्न भई वरदान दिनुहुने कुरा स्कन्दपुराणमा वर्णन पाइन्छ । ‘ततो रात्रौ प्रकत्तंव्यं शिवप्रोणनतत्परैः । प्रहरे प्रहरे स्नानं पूजा चैव विशेषतः । अत्र वीप्सया प्रहरचतुष्टयसाध्यं प्रतीयते ।।’ (स्कान्दपुराण ) रात्रिका प्रत्येक प्रहरमा शिवजीको विधिपूर्वक पूजा अर्चना गर्ने विशेष पद्धति पनि रहेको छ ।

 शंकर तम तत्त्वप्रधान भएकाले कृष्णपक्षको चतुर्दशीमा प्रादुर्भाव हुनुभएको हो । यस्तो अन्धमय समयमा पनि कल्याण गर्ने विश्व ब्रह्माण्डका अखिल नायक सृष्टिस्थिति र लयकर्ता आद्य शक्ति परमात्मा परमेश्वर देवाधिदेव महादेवको महिमा अपरम्पार छ । शिवशक्ति आद्य परमात्मा परब्रह्म हुनुहुन्छ । यो संसार  भगवान् शिवकै अंशरूपमा चलिरहेको छ । चराचर जगत् शिव सङ्कल्पबाट सृजित भएको हो । शिवलीला अपरम्पार छ । सृष्टिसँगै  लय पनि अवश्यम्भावी छ जो परमात्मा परमेश्वका कृपाले सम्भव छ । आद्य शिवशक्तिबाट नै यो संसारको उत्पत्ति भएको हो । वेदले पनि भगवान शिवको स्तुति गरेका छन् । ‘तन्मे मनः शिवसङ्कल्पमस्तु ।।’ (यजुर्वेद) को वेदध्वनिबाट पनि उक्त कुराको पुष्टि हुन आउँछ ।

वेद विश्वको सर्वप्राचीन अपौरुषेय ग्रन्थ हो । जहाँ  परमात्मा परमेश्वरको स्तुतिगान गरिएको छ । यस अन्तर्गत कर्मकाण्ड र ज्ञानकाण्ड रहेका छन् । कर्मद्वारा ईश्वर प्राप्त गर्ने विधि कर्मकाण्ड हो । यस अन्तर्गत यज्ञयागादि हुने गर्दछन् ।  ज्ञानद्वारा परमात्मा प्राप्त गर्ने विधि ज्ञानकाण्ड हो । ज्ञानकाण्डलाई उपनिषद् भनिन्छ । चारवटै वेदले परमात्मा परमेश्वरको विशेष स्तुतिगान गरेका छन् । यजुर्वेदमा शिवका स्तुतिहरू प्रशस्तै पाइन्छन् ।  रुद्राभिषेक यजुर्वेदकै मन्त्रबाट सम्पादन गरिन्छ । जहाँ विविध प्रकारले शिवपार्वतीको महिमा गान गरिएको छ ।  हरेक कण–कणमा शिववास हुने र त्यस्ता कणरूपी महेश्वरलाई शतत नमन छ भन्दै सम्पूर्ण यजुर्वेदमा शिवमहिमा गान गरेको पाउन सकिन्छ ।  नमो हिरण्यवाहवे सेनान्येदिशाञ्चपतयेनमो नमो वृक्षेभ्यो हरिकेशेभ्यः पशूनाम्पतये नमोनमः ।।  (यजुर्वेद,१६।१७०) नमो गणेभ्यो गणपतिभ्यश्चवोनमोनमोव्व्रातेभ्यो व्व्रातपतिभ्यश्चवोनमोनमो (यजुर्वेद।१६।२५०) स्वर्ग, अन्तरिक्ष, पृथ्वी आदि सर्वत्र व्याप्त परब्रह्मलाई शतत नमन गरिएको छ ।

सामवेद संगीतको आद्य स्रोत हो । जसका पिता शिवजी हुनुहुन्छ ।  भगवानको नटवर स्वरूपबाट नृत्य र गायनका सा रे ग म प ध नि सा आएका हुन् । यसैगरी अथर्ववेदले पनि शिव महिमा गान गरेको  पाइन्छ । अथर्ववेदमा मारण मोहन र उच्चाटनका कुरा छन् । जसका जनक स्वयं साम्बसदा शिवजी  हुनुहुन्छ ।

 वेद विहित विषयवस्तुको ज्ञानकाण्ड र कर्मकाण्डका रूपमा ब्राह्मण र उपनिषद् आएका हुन् । उपनिषद् ज्ञान काण्ड हो भने ब्राह्मण आरण्यक कर्मकाण्ड अन्तर्गत पर्दछन् । परमात्मा परमेश्वर प्राप्त गर्ने विविध उपाय  ब्राह्मण र उपनिषद्मा पाउन सकिन्छ । परमात्मा परमेश्वरको शिवसायुज्य प्राप्त गर्ने विधि (कर्म र ज्ञान) ब्राह्मण उपनिषद्ले बताएका छन् । प्रकारान्तरले परमात्मा परमेश्वरको आराधना नै ब्राहण उपनिषद्को  पनि मुख्य ध्येय हो ।

भगवान् महेश्वर स्वयं पशुपतिनाथ हुनुहुन्छ । प्रकृतिदेखि पृथ्वीसम्म २४ तत्त्वलाई पाशरूप भनिन्छ । यिनै २४ तत्त्वको पासोमा जीवलाई पशुपतिले बाँध्नु भएको छ ।  अविद्या, अस्मिता, राग, द्वेष र अविनिवेश नामका पाँच क्लेशको वर्णन विभिन्न पुराणमा गरिएको छ । भगवान् शङ्करका अष्टमूर्तिमा सम्पूर्ण तत्त्व समावेश पाइन्छ ।  अष्टमूर्तिमा पञ्चब्रह्मरूपको  प्रधानता रहेको छ । पञ्चब्रह्मरूपमा ईशान, तत्पुरुष, अघोर, वामदेव र सद्योजात पर्दछन् ।  ईशान रूपमा भोक्ता र भोग्य  दुवै अविभक्त रूपमा स्थित रहन्छन् । भोक्ता क्षेत्रज्ञ हो र त्यसैको एकभाग भोग्यरूपमा परिणत हुन्छ । तत्पुरुष प्रकृतिरूप, अघोर बुद्धिरूप, वामदेव अहंकार रूप र सद्योजात मनस्तत्त्वरूप हुन् । यी पाँच क्रमशः पाँच ज्ञानेन्द्रिय र पाँच कर्मेन्द्रिय अन्तर्गत पर्दछन् । यी समष्टिरूप  ज्ञानेन्द्रिय र कर्मेन्द्रियबाट नै व्यष्टिरूप जीवका ज्ञानेन्द्रिय र कर्मेन्द्रिय भएका हुन् । यसप्रकार पञ्च तन्मात्रा हुँदै पञ्च महाभूत रूपमा परिणत हुन्छ । यिनै २५ तत्त्वको समष्टि रूप शिवानन्द हो । आत्मस्वरूप दर्शन नै विद्या हो । भ्रान्तिस्वरूप दर्शन अविद्या हो । परंतत्त्व विद्या र अविद्याभन्दा पनि पर रहेको छ,  अर्थात् पृथक छ । सोही परं तत्त्व परमात्मा परमेश्वर साक्षात् शिवजी हुनुहुन्छ ।

लिङ्गपुराणको अन्तिम अध्यायमा मन्त्रयोग, स्पर्शयोग, भावयोग र महायोगको चर्चा गरिएको छ । मुखले मन्त्रको जप, मनबाट रूपको ध्यान गर्नु मन्त्रयोग हो । नाडीशुद्धिबाट वायुशुद्धि गर्ने प्रक्रिया स्पर्शयोग हो । भित्र र बाहिर भगवद् रूपको स्फुरण हुनु भावयोग हो । यी तिनवटै सिद्धि पश्चात् सर्वोत्तम महायोगको स्थान आउँछ, जो निर्विकल्प समाधिरूप हो । यसको सिद्धिपश्चात् सम्पूर्ण बन्धनबाट मुक्त भएर शिवसायुज्य प्राप्त हुन्छ भन्ने कुरा लिङ्गपुराणमा व्यक्त गरिएको छ । महाशिवरात्रि शिवतत्त्व प्राप्तिको उत्कृष्ट दिन हो ।

पौराणिक कथनअनुसार विष्णु भगवान् र ब्रह्माजीका बीच कसको पूज्य स्थान सर्वोपरि भन्ने आपसी विवाद भए पछि शिवजीलाई निर्णायक बनाइन्छ । भगवान शङ्करले जसले शिव लिङ्गको आदि र अन्त्य पत्ता लगाउछन् उही सर्वप्रथम पूजनीय हुन्छन् भन्ने बताउनुहुन्छ । सो आज्ञा पश्चात् शिवलिङ्गको फेद पत्ता लगाउन विष्णु भगवान र शिर पत्ता लगाउन ब्रह्माजी लाग्नु हुन्छ । ब्रह्माजी जति माथि गए पनि अन्त्य प्राप्त गर्न नसकेपछि केतकी फूल र गाईलाई साक्षी बस्न लगाएर शिर पत्ता लागाएको कुरा बताउनुहुन्छ । यता  विष्णु भगवान् भने शिवलिङ्गको अन्त्य प्राप्त नभएपछि शिवजी परब्रह्म रहेकोमा निश्चिन्त भई परब्रह्म परमेश्वरलाई प्रणाम गर्न पुग्नुहुन्छ । ब्रह्माजीले झुटो बोलकोले पत्ता लागेपछि शिवजीले ब्रह्मा, गाई एवं केतकीलाई श्राप दिनुहुन्छ ।  ब्रहमालाई कसैले पूजा नगरुन् भन्ने श्राप पर्दछ । यसैगरी केतकी फूललाई कसैले पूजा नगरुन् भन्ने श्राप छ भने गाईले मुखले उक्त गलत कुरा स्वीकार गरेकाले मुखभाग अशुद्ध रहने श्राप परेको छ । यस पश्चात् ब्रह्माजीमा पनि शिवलिङ्ग नै साक्षात् परमात्मा परमेश्वर रहेको बोध हुन्छ र गल्ती स्वीकार्नुहुन्छ । यस पश्चात् ब्रह्मा एवं विष्णु भगवान् दुवैले साक्षात् परमेश्वरको महिमा गान गाउनुभएको कथा पाइन्छ । उक्त महिमा गान गरी शिवतत्त्व प्राप्त गरेको दिन नै महाशिवरात्रि हो । यसदिनलाई आत्मतत्त्व बोधका रूपमा पनि पुराणले वर्णन गरेका छन् ।

 शिवरात्रि शिवउपासनाको उत्तम दिन हो । रात्रि तमको प्रतीक हो । शिवजीको उपासनाले अन्धकारबाट पनि मुक्ति मिल्ने भएकाले महाशिवरात्रिको विशेष महिमा बताइएको हो । शिव साक्षात्  ईश्वरीय तत्त्व भएकाले सो प्राप्तिका निम्ति महाशिवरात्रि उत्तम दिन मानिन्छ ।  चतुर्दशी तिथिका स्वामी पनि साक्षात् शिवजी नै हुनुहुन्छ । चतुर्दशीमा गरिएका शिव उपासना फलदायी रहने भएकाले पनि महाशिवरात्रिको विशेष महिमा रहेको छ ।

शिवजीको आरधना गर्ने पनि विशेष क्रम रहेको छ । सर्वप्रथमा शिवजीलाई दुधले स्नान गरिन्छ । यस पश्चात् जलले स्नान गरी दहीले स्नान हुने गर्दछ । दही पछि पुनः जलले स्नान गरी पुनः घिउ, मह र चिनी वा सख्खरले स्नान गर्नु पर्दछ भनी संवत्सरपदीपमा बताइएको छः ‘दुग्धेन प्रथमे स्नानं दघ्ना चैव द्वितीयके । तृतीये च तथाज्येन चतुर्थे मधुना तथा’ । 

ब्रह्माले रूद्ररूपी शिवजीलाई उत्पन्न गरेको दिन, शिव पार्वतीको विवाहको दिन शिवरात्री पर्व कृष्ण चतुर्दशीमा मनाइन्छ । निषादराज सुन्दरसेनले अञ्जानमै यो दिन व्रत बस्न पुग्दा मृत्युपर्यन्त उनी शिवलोकमा पुगी भगवान् शिवको सेवक बनेको कथा उल्लेख छ । स्कन्द पुराणमा पनि शिवरात्रिको महत्त्व झल््काउने क्रममा चण्ड नामको एकजना दुष्ट र उसकी पत्नीले अञ्जानमा यो दिन व्रत लिन पुग्दा भगवान् शिव प्रशन्न भई शिवलोकमा बास पाएको कथा वर्णन पाइन्छ । शिवजी उत्पत्ति हुनुभएको रातका नामबाट नामकरण भएको यो पर्व कालरात्रि मोहरात्री सुखरात्रि र शिवरात्रि नामक चार प्रमुख रात्रिमध्ये एक हो ।  

‘वर्ष वर्षे महादेवि ! नरी नारी पततिव्रता । शिवरात्रौ महादेवं काम भक्त्या प्रपूजयेत’ । (पद्मपुराण) अर्थात् शिवरात्रिमा भक्तिभावपूर्वक पूजा आराधना गर्नाले समस्त मनोकमना पूर्ण हुन्छन् ।  निर्जल व्रत, रात्रि जागरण, चार प्रहरको पूजा, शिवलिंगमा दुग्धाभिषेक र शिव महिमा कीर्तन शिवरात्रीको पूजा अर्चनाका मुख्य अङ्ग मानिन्छन् । 

महेश्वर निराकार हुनुहन्छ । सर्वकल्याणार्थ निराकार भगवान् साकार रूपमा प्रकट भएको समय महाशिवरात्रिपर्व हो । यसैगरी ईश्वरत्वको वास्तविकता बोध पनि यही अवसरले प्रदान गरेको पाइन्छ । सृष्टि, स्थिति र लयकर्ता साक्षात् परमात्मा परमेश्वर महादेवको साकाररूप प्रकट भएको पवित्र दिनका रूपमा महाशिवरात्रिलाई लिइनछ । यसदिन भगवान्को व्रत एवं उपासना गर्नाले अभीष्ट सिद्धि प्राप्त हुनेकुरा पुराणमा फलवर्णन गरिएको छ । चित्तलाई शुद्धबनाई परमात्माको साक्षात्कार गर्ने उत्तम दिनका रूपमा महाशिवरात्रिपर्व हर्षोल्लासपूर्वक मनाउने गरिन्छ । सम्पूर्णमा महाशिवरात्रिपर्वको हार्दिक मंगलमय शुभकामना । 

उपप्राध्यापक नारायणप्रसाद निरौला

    ज्योतिषाचार्य, वास्तुविद् 

No comments:

Post a Comment